Social Icons

Saturday, May 19, 2012

සාරන්‍යා 06 - අවසාන කොටස

මෙතනින් (සාරන්‍යා 01) 
මෙතනින් (සාරන්‍යා 02)
මෙතනින් (සාරන්‍යා 03)
මෙතනින් (සාරන්‍යා 04)
මෙතනින් (සාරන්‍යා 05) 

මට සංජය පිළිබද ඇතිවූයේ කියාගත නොහැකි තරහවකි. උදේ පාන්දරම මගේ දවස කා දැම්මා පමණක් නොව ඔලුවද විකාර කර දැම්මේය. සංජය කරන බොරුව ගැන මට ඔහුගෙන්ම ප‍්‍රශ්න කරන්න හිතුනත් එය හොරාගෙ අම්මාගෙන් පේන ඇසීමක් වන නිසා ඔහුට කතාකොට පලක් නැත. අනෙක් අතට සාරන්‍යාගේ කතාද පරස්පරය. මට එක්වරම සිහියට ආවේ විමාෂාය. ඇය සාරාන්‍යාගේ හොදම යෙහෙළියයි. එම නිසාම මගේද ළඟම යෙහෙළියක වී සිටියද සැලකිය යුතු කාලෙකින් ඇයට දුරකථන ඇමතුමක්වත් දීමට නොහැකිවිය. මෙම ගැටළුව ලිහාගැනීමට හොදම කෙනා විමාෂා බැවින් ලැජ්ජාව පසෙකින් තබා ඇයට ඇමතුමක් ගත්තෙමි.

"හෙලෝ විමූ..."


"දෙයියනේ... තාමත් අපේ නොම්මර ඔය ෆෝන්වල තියෙනවා එහෙනම්.."


"හරි හරි.. නෝන්ඩියට කතා කරන්න ඕනෙ නෑනෙ. පහුගිය දවස්ටිකේ එකදිගට වැඩ විමූ, කාටවත් Call එකක්වත් දෙන්න බැරි උනා. කොහෙද ඉන්නෙ, campus එකේද? "


"නැහැ අකිල නිවාඩු නිසා යාළුවෙක්ගෙ ගෙදර ආවා. ඒක නෙවෙයි, මුලින් කියලා ඉමුකො තකහනියක් අපිව මතක් උනේ මොකද කියලා. මට proposal එකක්වත් ගේන්නද? අනේ රජෝ දැන්නම් ඒකට too late, අන්න අපේ ගෙදරින් මට එකක් හොයලා..."

විමාෂා සුපුරුදු හිනාව සමගින් එකදිගට පැවසුවාය. ඇයගේ කතුරු කටනම් තවමත් වෙනස්වී නැත.

"අනේ මේ.. උඹට proposal ගේන්න මගේ ඇස් වපරයි කියලා හිතුවද? මම ගත්තෙ නම් පොඩි පණිවිඩයක් දැනගන්නත් එක්ක.."


"ආ... ඒ කියන්නෙ මේ අපේ දුක සැප බලන්න නෙවෙයි call කරලා තියෙන්නෙ..
කමක් නැහැ.. කමක්නැහැ.. කියමුකො බලන්න මොකක්ද කියලා.."


"හැබැයි විමූ ඔයා මට කිසිම දෙයක් හංගන්නෙ නැතුව ඇත්තම කියන්න ඕනෙ.."


"ආ... ඒ මොකක් ගැනද? "


විමාෂාගෙ කෙලිලොල් හඩ වෙනස්විය. මෙය බරකර කීවොත් මට ඇත්ත කතාව දැනගැනීමට හැකිවන්නේ නැත.


"නෑ.. නෑ.. ලොකු දෙයක් නෙවෙයි, campus එකේ මගේ යාළුවෙක් කිව්වා සාරන්‍යාට boy කෙනෙක් ඉන්නවා කියලා ඒක ඇත්තද? එයාගෙන් කෙලින් අහන එක හරි නැහැනෙ, ඒකයි ඔයාගෙන් ඇහුවෙ.."


විමාෂා නිහඩය. ඇය මේ ගැන සහසුද්දයෙන්ම දන්නවා විය යුතුය.

"විමූ.."


"ඔයා අප්සෙට් ගන්නැත්තම් මම උනදේ කියන්නම් අකිල, හැබැයි සාරන්‍යාම මේක ඔයාට කියනකං හිටියානම් තමයි හොද, මොකද නැත්තම් සාරන්‍යාත් මම ගැන වැරදියට හිතයි.."


"නැහැ විමූ.. මට ලොකු දෙයක් දැනගන්න ඕනෙ නැහැ. මට දැනගන්න ඕනෙ අපේ එකා කිව්වෙ පචයක්ද කියලා දැනගන්න විතරයි.මොකද ඒකා ඉදපු ගමන් හෙන බේගලුත් අතඅරිනවා"


මට අවශ්‍යවූයේ මෙය මට ඒතරම් ප‍්‍රශ්නයක් නොවන බව විමාෂාට ඇගවීමටය.

"හ්ම්... ඔයා දන්නවා නේද සංජය අයියාව? "


"ඔවු..  සාරන්‍යා මට ඒ දවස්වල ඉදන්ම කියලා තියෙනවා, රැග් සීසන් එකේදී සාරන්‍යාව ෂේප් කලෙත් සංජයනෙ.."


"ඔවු එයා තමයි. සාරන්‍යා සංජය අයියාට කැමති උනා.."


හද ගැස්ම වැඩිවූයේ ඇයිදැයි මමම නොදනිමි.


"ළඟදීද? "


මෙතෙක්වෙලා පූර්විකා දුන්නේ මේ ප‍්‍රශ්නය ඇසීමටයි.


"නැහැ.. අපි Batch Trip එක ගියපු දවසෙ.."

මම නිරුත්තර වීමි. මෙය විශ්වාස කල හැකි දෙයක්ද?


"ඔක්තෝම්බර්වල ගිය Trip එකද? "


"ඔවු අකිල.."


තවත් මොනවානම් අසන්නද? මේනම් මා දැනසිටි සාරන්‍යා වන්නට බැරිය. මට බොරු කෙරූ හේතුව කුමක් උවත් ඒ බොරුව වහන්නට මේ දින කිහිපයට පමණක් ඇය කිවූ බොරු තොගය ටොන් ගණනක්ය. මට සාරන්‍යා ගැන ඇති වූයේ තදබල පිළිකුලකි.


"විමූ.. මට office එකෙන් call එකක් එනවා, මම ඔයාට පස්සෙ ගන්නම්.."

මට තවදුරටත් විමාෂාත් සමග කතා කිරීමේ අපහසුවක් ඇතිවුණි.
 

"හරි අකිල, අප්සෙට් ගන්න එපා.."

"ඒක අප්සෙට් ගන්න දෙයක් නෙවෙයි විමූ, සාරන්‍යා කාවම උනත් Marry කරන්න එපැයි. මම ඔයාට නිවාඩු පාඩුවෙ ගන්නම්.."


මට සාරන්‍යා ගැන ඇතිවූ කලකිරීම කියා නිමකල නොහැකි එකකි. මේ තරම් කාලයක් ඇය කිවූ දේවල් බොරුබව තවමත් ඇදහීමටවත් නොහැක. ඇය කෙතරම් අහිංසකද. ගන්ධබ්බ අවස්ථාවක සිටින කලෙක මෙන් මාව පාවෙමින් තිබුනේ විශ්වාසය පිළිබදව ඇතිවූ කෙලවරක් නොමැති සංව්ගය නිසාය. සාරන්‍යා මේ තරම් හපන්කමක් කලේ කෙසේද? නොදැනීම පැයක් පමණ ගතවී ඇත. කරන්නම දෙයක් නැති තැන සාරන්‍යාට ඇමතුවත් ඇය දුරකථනය විසන්ධි කලාය. නැවත නැවතත් ඇමතුවත් ඇය විසන්ධි කලාය. වෙනදාට ඇය ඇමතුමක් විසන්ධි කරන්නේ දේශනයක සිටින විටදී පමණි. නමුත් අද ඇය නිවසේය. විනාඩි පහකට පසු කෙටි පණිවිඩයක් ලැබුණි.

Akila oya mokakda me ehatai mehatai call kara kara karanne? ayyath dan mata call karala hodatama benna. oyata one mage ayyawa mata nethi karannada? mata mage paduwe inna denna. mata hemadetama wada ayyawa watinawa.


සමාප්තයි !

"සාරන්‍යා" නමින් මෙතෙක් දිනක් දිගහැරුන කතාව අදින් අවසන්වෙයි. සාරන්‍යාලා, අකිලලා, සංජයලා ඔබත් මමත් ජීවත්වන සමාජයේ කෙතෙකුත් ඇත. ඇතැම්විට ඔබට මුණගැසීද ඇත. ඇතැම්විට ඔබ මින් එක් චරිතයක් වන්නටද ඇත. ඉදින් අප සාරන්‍යාලා, අකිලලා මෙන්ම ඔවුන්ගේ චරිත ස්වභාවයන්ද, ඔවුන්ගේ ආශාවන්ද, ඔවුන්ගේ බලාපොරොත්තුද තේරුම්ගෙන ඔවුන්ම සමගින් ජීවත්වමු.

නිරෝෂ් මෛති‍්‍ර
2012/05/19




No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text